.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گدایی رأی تا عدم پاسخگویی به مردم!
نمایندگان مجلس ارباب مردم نیستند بلکه خادم آنها هستند
به نظر اینجانب استیضاح را باید آن نماینده مجلسی بشود که پس از نزدیک به سه سال حضورش در مجلس این همه مشکل و گرفتاری گرانی و بیکاری درد و رنج کارگر و کارمند و اقشار مختلف جامعه را می بیند اما دم بر نمی آورد؟...
نمایندگان مجلس ارباب مردم نیستند بلکه خادم آنها هستند

نماینده مجلس از سوی مردم به این دلیل انتخاب می شود که وکیل آنها باشد در فرهنگ های مختلف لغت در معنای نام وکیل می خوانیم: کسی که کاری بر او واگذار شود، کارگزار، گماشته، مدافع، ناظر و ... و صد البته نمایندگی مجلس نیز چیزی جز این معنا ندارد. چرا که قریب به اتفاق این عزیزان نماینده در دوران تبلیغات که برای حضور در مجلس داشته و رأی از مردم گدایی می کردند در نطق ها و در برنامه هایشان، خود را به عنوان خادم و نوکر مردم خطاب نموده و مردم را به عنوان ارباب لقب می دادند.

حال چه شده که پس از گرفتن رأی این نمایندگان جایگاه نوکر اربابی را فراموش کرده و برخی از آنها با برخوردهایشان مردم را نوکر خود فرض می کنند موردی است که باید خودشان پاسخگو باشند.

این روزها از گوشه و کنار و در فضای مجازی اخباری را در قبال رفتار بد و بدور از شأن نمایندگی مجلس از سوی یک نماینده مشاهده کردیم که برای آنانیکه دستی بر آتش دارند و یا در فضای اداری فعالیت دارند چیز جدیدی نبوده اما به دلیل وجود فضاهای اجتماعی دیجیتال این بار پخش این کلیپ توانست در فرصتی کم در سراسر کشور و حتی خارج از کشور بازخورد های مختلفی را رقم بزند.

 دقیقاً سه هفته قبل از پخش این کلیپ بود که امام جمعه یکی از شهرهای مازندران برخی نمایندگان را به دلیل دخالت های بیجا تهدید کرده بود که این بار از آنها اسم می برد این امام جمعه در بیانات خود و در تریبون نماز جمعه گفته بود: بعضی از مدیران استان به نزد من آمده و حتی از دخالت های نمایندگان گریه کرده اند. همچنین خوب به یاد داریم نماینده ای که مذاقش از نحوه ترتیب اسمش در نامه نگاری اداری خوشش نیامده بود چگونه رئیس یک اداره شهرستان و مدیر استانی اش را در تماس تلفنی تهدید کرده بود.

براستی کدام یک از نمایندگان می توانند به همان قسمی که در شروع کار نمایندگی خود خورده اند بار دیگر قسم بخورند در این مدت با مدیری با عتاب و خطاب صحبت نکرده ، وزیری و یا معاون وزیر و یا استاندار و مدیران محلی را تهدید نکرده و دخالتی در چینش نیروهای ستاد خود در رأس ادارات نداشته اند؟

آری ای برادر و خواهر نماینده مجلس
شماها وکیل و خادم مردمید نه رئیس ، شما را انتخاب کردیم که حرف، مشکلات، کاستی های موجود را به عنوان منتخب و امین مردم به گوش مراجع بالا برسانید و پیگیر خواسته های بر حق مردم و منطقه باشید. شما را انتخاب کردیم که بی عدالتی های اجتماعی را پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه و کل کشور در اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع نمائید.

مگر نه این است که نماینده مجلس نباید دخالت در امور اجرایی داشته باشد. پس چه شده که این قدر شأن و منزلت خود را بر خلاف قسمی که خورده اید پایین آورده و حتی در انتصاب افراد در پایین ترین پست های مدیریتی، مدیران را تحت فشار قرار می دهید؟

عزیزان نماینده مجلس:
آیا وظیفه شما فقط حل مشکلات موکلین پولدار و نور چشمی است؟ کدامتان می تواند قسم یاد کند تا حالا دست برخی از همین موکلین پولدار را نگرفته و پیش مدیران استانی و کشوری نبرده و درخواست حل مشکل او را نداشته و یا برای او سفارش ویژه نکرده باشد؟

این مشکل اگر قانونی قابل حل است پس چرا شما کاسه داغتر از آش می شوید؟ بگذارید کار این نور چشمی ها روند قانونی خود را همانند کار مردم عادی طی کند و اگر هم خدای ناکرده کارشان غیرقانونی است پس حضور شما برای حل یک مشکل غیرقانونی در یک اداره چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

راستی کدام یک از شماها تاکنون حاضر شده برای یکبار که هم که شده برای حل مشکل آن پیرمرد و پیرزن روستایی که چشمش فقط و فقط برای حل مشکل به دست مسئولین است پا در میانی کرده و بسان نورچشمی هایتان آنها را به نزد مدیران ببرید؟ اگر آن کار ثواب دارد پس یقین بدانید برای اینکار و حل مشکل محرومین بس ثوابی بیشتر می توان برشمرد .
خواندیم و شنیدیم برخی از شما نماینده های مجلس در پی این حادثه تصمیم به استیضاح وزیر اقتصادی که کمتر از دو ماه است از سوی خودتان برای این وزارت انتخاب شده نمده اید؟استیضاح تحت چه عنوانی؟
به نظر اینجانب استیضاح را باید آن نماینده مجلسی بشود که پس از نزدیک به سه سال حضورش در مجلس این همه مشکل و گرفتاری گرانی و بیکاری درد و رنج کارگر و کارمند را می بیند اما دم بر نمی آورد؟ استیضاح را باید آن نماینده مجلسی بشود که قسم خود را فراموش کرده و هنوز که هنوز است وعده های انتخاباتی خود را عمل نکرده است.
استیضاح را باید آن نماینده مجلسی بشود که شعار مثل مردم عادی بودن را داد اما زندگی اش کاملاً با مردم عادی در تفاوت می باشد.

راستی کدامین تان حاضرید همانند مردم عادی جامعه زندگی کنید؟ مگر نه این است همیشه گفته و می گوئید از جنس همین مردمید؟ آیا شما می توانید با ماهی یک میلیون تومان خرج و مخارج زندگی خویش را پیش ببرید؟ آیا این بود توان و انرژی تان برای حل مشکلات مردم؟ اگر این بود پس چرا وعده های دروغین حل مشکلات را دادید مگر از قبل از وجود این مشکلات خبر نداشتید؟ چرا برای رسیدن به این جایگاه هزینه های آنچنانی کردید؟ آیا مگر نه این بود که می گفتید که سودای خدمت به مردم را دارید؟ آیا این است خدمتتان؟ این است مشکل گشایی تان از دوش مردم مستضعف؟

نماینده ای که توهین به افراد ملت و عدم پاسخگویی را حق خود دانسته و خویشتن را تافته جدا بافته از ملت فرض می کند نمی تواند شأنیت در رأس امور بودن مجلس را حفظ کند. لذا ضروریست نمایندگان علی الخصوص نمایندگان استان مازندران هر چه زودتر به مردم این استان و شهرستان خود گزارش بدهند در طی این سه سال چه کارهایی برای حل مشکلات مردم استان کرده اند؟ عملکرد مجمع نمایندگان در این سه سال چه بوده است؟چرا همچنان مشکلات اصلی و بزرگ استان پا برجاست ؟

امید است که پاسخی در شأن یک وکیل به موکلین از این نماینده ها بشنویم البته اگر این آقایان ناراحت نشوند چرا که ظاهراً الان درخواست پاسخگویی باعث کدورت برخی ها می شود!!!

                                                                                                                        علیرضا قلی زاده

                                                                                                                  کارشناس مسائل اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ا-س 1 دي 1397
جانا سخن از زبان ما میگویی -
باتشکر از دوست اندیشمندم جناب قلی زاده-
تا آگاهی بالا نرود و در جهل غوطه ور باشیم همین است.از ماست که بر ماست.
نا شناس 1 دي 1397
جناب آقاي قلي زاده
سلام ؛ اميدوارم اين پيام شما كه برگرفته از مظلوميت هاي مردمي است كه باجان ومال و غيرت خويش هميشه در صحنه هاي مختلف به دفاع از مملكت وناموس برخاسته اند و جوانان پاك خويش را حاصل رنج هاي شبانه روزي و تربيت قرآني شان بوده است را به دفاع از اسلام و مستضعفين فرستادند و به خداوند سبحان و سيدالشهدا عليه السلام سپرده اند .

ولي صدافسوس كه فرزنداني هم دراين مملكت پرورش يافته اند كه اكنون جز هتك حرمت غيرت وناموس ومال و خاك اين ملت ، كار ديگه ندارند .
جولان ميدهند در بي غيرتي هاي اخلاقي و اختلاس وسوء مديريت هاشان .
جولان ميدهند در چپاول اموال مردم مستضعفي كه سالها در بدترين شرايط اقتصادي حاصل از كار وتلاش خويش بدست آورده اند.

آري ، چه خوبست نمايندگان هم استيضاح شوند.
آري ، چه خوبست دوتابعيتي ها را خيلي زود از مملكت اخراج كنند ، چراكه بيگانگان را بر مملكت خويش ترجيح داده اند.
آري ،چه خوبست هتاكان حرمت اقتصاد و ناموس و بزرگان ديني ما را خيلي زود به حسابشان برسند.
آري، چه خوبست ترتيبي اتخاذ گردد كه مسئوليني كه توانايي پيشبرد اهداف مملكت را در مباحث داخي و بين المللي ، ندارند ، خيلي زود از مسئوليتشان جدا نمود تا بيش از اين مسبب عقب ماندگي ما نشوند.
ناشناس 1 دي 1397
بسیار زیبا و رسا وپرواضح بیان کردید خداقوت
ای کاش مجلس واقعاً خانه ملت بشود و مردم درست انتخاب کنند
شهروند ساروی 30 آذر 1397
ای کاش در انتخاب نماینده گان در سال آینده قدری بیشتر تو انتخاب مان دقت کنیم و افرادی را وارد مجلس کنیم که مردمی و دلسوز باشند و افراد جدیدی که مردمی هستنند را انتخاب کنیم
ب.ع 30 آذر 1397
با سلام
اشکال کاز از انجا شروع می شود که در انتخابات بسیاری به بهانه های مختلف حذف می شوند و در نهایت عده ای چاپلوس و کارچاق کن سر از بهارستان در میاورند.
داشتن فضای پرسش گری و شفافیت پیش نیاز پیشرفت است.
با حترام به ملت بزرگوار و خون شهدای انقلاب شکوهمندمان
بگذاریم انسان های فرهیخته نماینده مردم شوند
نه انسان های متملق و ریاکار که با مدارج علمی جعلی وارد این مکان های مقدس می شوند
- 30 آذر 1397
اقاي قلي زاده شايد شما با توجه به رفتار اين نماينده دل به دريا زديد واين متن را نوشته ايد ويا شايد كه ما اينگونه فكر ميكنيم اما همان امام جمعه اي كه انگونه اعتراض كرده بود ازمردم بپرسيد كه حمايتش هم مانند ديگر نمايندگان كمتر نيست
ناشناس 30 آذر 1397
درود و سپاس بر جناب قلی زاده
نا شناس 1 دي 1397
حرف دل ما را زدی یکی از همین نمایندگان فعلی در قبل از انتخابات تا کمر برای مردم خم میشد اما الان جواب سلام مردم را هم به اکراه میده
راست گفتن که گدا چو......
نا شناس 2 دي 1397
اقای قلیزاده شما هم با این حرفهای قشنگ قرار است کاندید شوید ؟
دوست قديمي 2 دي 1397
برخي نمايندگان كه خود را اصولگرا نيز مي پندارند متاسفانه در امورات جزئي ادارات ريز مي شوند و در انتصابات سطح سوم در ادارات شهرستانها دخالت مي كنند ....
پاسخ ها به این نظر
ديان 2 دي 1397
بله مثلا دخالت بيجا در آب و فاضلاب ميكنن در حاليكه خود تخصص در قير دارند
بردیا 2 دي 1397
احتما لاً می خواد یه جا کاندید شه ؟
نا شناس 2 دي 1397
شعار شعار شعار دراین مملکت همه شعار وحرف و.......
نا شناس 2 دي 1397
حرف حق را باید زد نماینده مجلس وظیفه دارد نوکر ملت باشد نه خان و خان بازی برای مردم در بیاورد .... و یا مانند برخی از نمایندگان مجلس ساطور بدست بخواهند دولت و ملت را ساطوری کند مثلا وزیر استیضاح می کنیم چرا کارمند ازقانون دفاع کرد و یا به نماینده مجلس حالی نداد...مثلا نماینده سروان از هموطن ایرانی خود شکایت کرد یا برای علیه کارمند قانون مدار دولت شکایت کرد که چه بشود ... آقای نماینده مجلس تو توهین کردی ، تو فحاشی کردی، توباید توبیخ و تنبیه بشوی ، نه کارمند وظیفه شناس و نه شهروند مدافع دولت و نظام و آداب ایرانی ... نماینده بی تربیت را نمی خواهیم ، نماینده تهدید کننده را نمی خواهیم ، نماینده مجلس باید دنبال خدمت به جامعه باشد ، نه عزل و نصب مدیران.. آنقدر از نماینده مجلسی که بی تربیت و بی ادب هست بدم می آید . مملکت ایران تاریخ تمدنی دارد هزاران قرن ، که در آن ادب و علم و رافت و مهربانی رواج دارد ، و درود بر نمایندگان مجلس با ادب و مهربان و دلسوز و غم خوار ...
اولا: نماینده مجلس سروان و یکی دو نفر مجلس دیگری فایلهای صوتی و فیلم آنها در فضای مجازی منتشر شد که به کارمند دولت و مسوولین توهین کردند و یا تهدید کردند باید توبیخ شوند.
دوماً: براساس اساس قانون باید اینها شلاق بخورند.
سوما، باید براساس قانون معصونیت نمایندگی آنها باید برداشته شود تا زندانی شوند.
چهارماً، باید عزل شوند (براساس قانون)
و پنجماً، نماینده سروان باید توضیح دهد با یک واردکننده خودرو خارجی که ارز این مملکت را به خارج از کشور می برد و خودرو خارجی می آورد چه سر و سری دارد ؟؟؟
ششم : کارمندان قانون مدار گمرک از نگهبان گرفته که گفته شد از برادران اهل تسنن است و سایر کارمندان خدوم آن اداره قانون مدار دولتی ، از سوی رئیس مجلس که حداقل کاری است ، دلجویی شود وآن اداره را اداره برتر سال نام برده شود.
هفتم : از شهروند عزیزمان که در میان آن جمعیت گمرک که خانواده هم حضور داشته اند ( زن و دختر ، فرزند) که با غیرت ایرانی خود نماینده فحاش را که بدون هیچ ملاحظه ای در حال فحش دادن و توهین کردن به ملت و جایگاه مجلس بود ، را بیرون کرد این شهروند عزیزمان را مدل شهروند نمونه از سوی دولت محترم اهداء شود. این مملکت اینهمه شهید و جانباز داد تا هیچ وقت به ایران و ایرانی توهین نشود نماینده مجلس سروان و یا آن نماینده شمالی که سهل است بزرگتر از این ها هم نمی توانند به این مملکت و ملت مسلمان و متحد توهین کنند.و یا انگ قومیت گرایی بزنند .
درود بر نمایندگان مجلس خدوم و کارمندان زحمتکش دولت و لعن برنماینده مجلس سوء استفاده گر و هتکاک .
شمال نیوز ترسو نباش و انتشار بده
عادل 1 دي 1397
مردم فهیم ساری و میاندورود به این نتیجه رسیده اند که واقعاً دامادی و یوسف نژاد اصلاً کارآیی نداشته و دیگر باید بروند و مردم هم به دنبال چهره های جدید و خدوم و مردمی هستند .
نادر 1 دي 1397
فعلا نماینگان خود را هم ارباب مردم وهم ارباب دولت میدانند
هیتی 3 دي 1397
با سلام
ماسفانه بعضی از مسولین بجای اینکه خادم باشن خائن شدن ، چطور سرپل صراط رد خواهی شد واقعا چند روز دنیایی که ما مهمانش هستیم می ارزد . خدا عاقبت همه ما از جمله نماینده مردم شریف سراوان را بخیر کند. انشاالله فرج پسر فاطمه (س)
نا شناس 2 دي 1397
عالی بود استاد ان شاءالله در پناه حق بتوانید همواره با قلم خود خدمت در جامعه اسلامی نمایید
شهروند سوادکوهی 4 دي 1397
هر کس نماینده بشه همین آش هستو همین کاسه زیاد به فکر این چیزها نباشیم باید از زیر بنا درست بشه به فکر استان بودن هنر است نه به فکر جیب و شخص

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.